Ayhan Gazi'nin Oyun Atölyesi - 2025 İçin Planlarım

2025 İçin Planlarım

2025 İçin Planlarım

2025 yılında yapılacak, güzel planlar düşündüm. Bunları sizlere alt başlıklar halinde yazmaya çalışacağım.

Oyunlar

Ben 2025 yılında, göze batacak ve NES döneminden fırlayan oyunlar ile karşınızda olmaya devam etmek istiyorum. Bu yıl boyunca Takvim sayfasındaki projeler dışında, aklıma başka güzel oyunlar da yapacağım. Bu oyunlar genelde basit olmasına rağmen, kendine has bir şekilde deli gibi zorlaşacağını söylemek istiyorum. Aklımda kabaca üç oyun var. İlk oyun, Underwater Classic adını verdiğim bir deniz temalı platform oyunu. O oyunda, NES'in en çok satan oyunundan ilham alıyorum. İkinci oyun ise, eskiden yaptığım ama bir türlü mutlu sona ulaşamadığım Masao No Bouken. O da basit bir platform oyunu gibi görünebilir, fakat kendi içerisinde sağlam bir yeraltı hikâyesi oluşturmak istiyorum. Sıra ise şimdi üçüncü oyunda. Bu oyun beni deli ediyor ama yapmazsam içimde birikip beni yiyor. Sağlam bir Sakura Toruko no Daibouken 『桜トルコの大冒険』, kendisi çok sevdiğim bir NES oyununun kendimce yeniden yaratılmış bir sürümü olacak.

Bunlar dışında, oyun motorumu güncellemeye karar verdim. Şu an, Oracle Virtualbox içerisinde Windows 7 üzerinden Construct 2 kullanıyorum. Aklımda tamamen kalıcı olarak Construct 3'e geçmek var. Bu geçişin ardından, eski Construct 2 ile yapılanlar olduğu gibi kalabilir ya da reskin yapmak için Construct 3'e taşınabilir. Açıkçası ne yapacağıma bazen ben bile tam karar veremiyorum. Bu konu hakkında takipte kalmanızı öneriyorum. Oyunlarımın hepsi, kesin olarak, Windows, Linux ve Web için olacaktır.

Reskin

Reskin işlerine tamamen 2025 yılında başlayacağım. Buraya giren her iş, yeni nesil temalarla insanlara sunulacak. Tabii, o oyunun çekirdeğini kullanmaya devam edeceğim. Amaç, o oyunu yeni nesile ulaştırmak olduğu için bunu yapacağım. Bu arada, bu reskin işlerini kendim yayınlamaktan çok, başka firmalara sunmak olacak. Bu yüzden, ister istemez ana oyunun içerisindeki tüm paskalya yumurtalarını kaldırmak zorunda bile kalabilirim. Tabii, yayınlayan firma kendi paskalya yumurtalarını eklemek isterse, o iş değişir.

Bunlara ek olarak, kendi oyunlarım dışında, 3. parti oyunlara reskin yapmayacağım veya size özel oyun tasarlama hizmeti sunmuyorum. Bunu yapmamın sebebi, tamamen paramı korumak olacaktır. Ayrıca, reskin oyunlarında T.C. kanunlarına ve COPPA yasasına saygı duyarak hareket etmek istiyorum. Zira, bu reskin projelerinin hepsi Android için kesin olarak çıkacaktır. Diğer platformlar, özel isteğe göre değişecektir.

Yamalar

NES oyunlarını kurcalamaya devam edeceğim. Tabii, Nintendo cehenneminden kendimi uzak tutarak yapacağım. 2025 yılında homebrew projelerini kendimce düzenlemeyi denemek istiyorum. Yeni şeylere yelken açmak için en doğru yer olacaktır. Tabii, eski şeyleri geliştirmek için de çabalayacağım. Amacım, bu işi yaparken eğlenmek. Yani, tek kazanç sağlamayacağım bir alan diyebilirim. Bu alanda da kabaca üç projeden bahsetmek istiyorum. Ana oyunlar sizlere sürpriz olsun istediğim için adları gizli kalacak.

İlk oyun, Exciting The Cube, kendisi bir puzzle oyunu olacak. Oyun, sadece menüyü değiştirmekten çok öteye gitmiyor. Oyunun dili Türkçe olacak. İkinci oyun, daha gelişmiş bir proje olan NES Oyun Cehennemi, kendisi bir Milyoner çakmasından farksız. Son proje ise, Aimi-san no Digger. Bu, bir kazı oyununu kendi hayali karakterimle değiştiren bir proje. Bölümlerini değiştirmeyi becerebilirsem, onları da değiştirmek gibi bir planım var.

Son Söz

2025 yılı umarım benim açımdan bereketli geçer.

Yorum Yap