Ayhan Gazi'nin Oyun Atölyesi - Hakkımda

Hakkımda

Hakkımda

Ben Türkiye'de doğmuş, kendi halinde takılan bir ortopedi engeline sahip, Ayhan adını verdikleri 30 yaşında bir uzaylı'yım.

Kendimi çok anlatmayı sevmem ama madem burası benim evim, o zaman biraz anlatmaktan zarar gelmez. Efendim, ben alaylı bir oyun geliştiricisi, Linux ve Japon delisiyim.

Kendimi alt başlıklar altında tanıtacağım.

Oyun Geliştirme Yolculuğum

Oyun geliştirme maceram ise, sevdiğim bir oyunu yapmıyorlar diye atar yaparak başladı ama maalesef hâlâ o oyunu yapamadım ve yapmadılar da. Gıcık oluyorum o Nippon firmasına. Oyun işine ilk kez, Game Maker 8 ile başladım. Onda ise, basit bir tıklama oyunu olan Hamburger Belaları'nı yaptım. Sonra istediğim gibi oyun motoru bulana kadar piyasadan çekildim. O zamanlar ergendim tabii.

Bir kaç yıl sonra, Construct 2'yi gördüm. Onda bayağı oyunlar yaptım. Hepsi aklımda değil ama hatırladığım kadarıyla yazacağım. Bunlar arasında, II VS. III, Labirent Kraliçesi: Remix, Mini Adventure (Serisi), Bomb Humanity (Bomber Q) vb. oyunlar vardı. Arkasından Construct Classic denedim ama onda oyun çıkarmadım. Construct 3 ile haşır-neşir oldum daha çok. Onda da bir sürü oyun yaptım. Hatırladığım kadarıyla, Masao no Bouken, Exciting The Cube vb. gibi oyunlara imza attım.

Bu dönemlerde Windows 7 kullanıyordum. Şimdi ise, hem kalıcı liman hem de açık kaynak kodlu olsun istediğim için, GDevelop 5 ile maceraya kaldığım yerden devam ediyorum.

Oyun Yamaları

İlk kez bir oyuna yama yapma projem nispeten yenidir. 2020 yılında Battle City oyunu için yama yapmıştım. Yamanın adı, Tank Show şeklindedir. Sonra bir süre ara verdim. Ancak 2024 sonlarına doğru bu sevgi ateşi tekrar alevlendi. Bu sefer, sevdiğim ama ateş gibi yakmayacak projeleri seçip, kendimce yama yapmayı hedefliyorum.

Yamalar için genellikle Bless Hex Editor ve gereken ek programları tercih edeceğim. Ayrıca, bu proje için Wine'ı da kurdum.

Yorum Yap







Yorum: Yorum Yazarı: vermek istemiyorum
### Yorumlar: - Yorum: yaşın gercekten 30 mu