Oyun geliştirmeye başlayacaksanız, ilk olarak oyun motoru konusunu öğreneceksiniz. Sonra bu program hakkında bilgi alacak ve sonra kullanacağınız programı seçeceksiniz. Bugün tamamen bunun üzerinedir bu konu.
Oyun Motoru Nedir?

Bir oyun yapmak için işleri basitleştirmesi gerekiyor. Bu icatlar olmasaydı, belki bir çok kişi oyun yapamayacaktı bile. O yüzden, bu uygulamaların hepsine tapmak yerine sadece araç olarak görmek lazım diye düşünüyorum.
Oyun motorların hepsi oyunun kalbinde önemli bir rol oynadığı gibi, kaderini de değiştirmektedir. Bunu bilerek iyi bir seçim yapmanız gerekiyor. Bu güzide araçların hepsinde, grafik, müzik, ses, efektler vb. gibi özellikler bulundurmaktadır.
Bir sonraki kısımda oyun motorlarını listeleyeceğim.
Oyun Motoru Listesi
Bu kısımda oyun motorlarını listelerken, kodlamalı veya kodlamasız (görsel kodlama) diye sıralayacağım. Ayrıca, ücretsiz veya ücretli diye alt başlıkta açıklayacağım.
Kodlamalı

- Unity Game Engine: Kendisi 2D, 3D, VR, AR gibi alanlara oyun yapabileceğiniz bir yazılımdır. Ücretsiz ama belirli kazanç eşiğini geçince para talep edecektir. Kodlama dili olarak, C++ ve C# tercih etmekte. Ünlü oyunu: League of Legends: Wild Rift. Çıktı alabileceğiniz platformlarda neredeyse sınırı yok. Bu uygulama sadece Windows için var.
- Unreal Engine: Kendisi sadece 3D alana oyun yapmanı sağlıyor. Bu yazılım bir ağırdır ve sağlam bir sistem istemektedir. Ücretsiz ve üstteki gibi bir metodla çalışmakta. Kodlama dili olarak, C++ veya Blueprint kullanmakta. Ünlü oyunu: Rocket League. Çıktı alabileceğiniz platformlarda neredeyse sınırı yok. Bu uygulama, Windows ve Linux destekliyor.
- Godot Engine: Kendisi, hem 2D hem de 3D gibi alanlara oyun yapabileceğiniz açık kaynak kodlu bir yazılımdır. Kodlama dili olarak, GDScript kullanmakta. Aslında python'dan ilham alarak yazılmış o dil. Ünlü oyunu: Gourdlets. Çıktı alabileceğiniz platformlar bilgisayar, Mobil ve web'dir. Bu uygulama Windows, Linux, Mac OS X, Android ve Web destekliyor.
- Irrlicht Engine: Kendisi, sadece 3D alana oyun çıkartıyor. Yukarıdaki gibi bu da açık kaynak kodludur. Kodlama dili olarak, C++ veya Squirrel kullanmakta. Ünlü oyunu: Extermination Shock . Çıktı alabileceğiniz alan sadece bilgisayardır. Bu uygulama ise, Windows, Linux, Mac OS X desteklemekte.
Bunlar gibi bir sürü program bulunmakta. Sadece tercih etmeden önce araştırmanızı öneriyorum.
Kodlamasız (Görsel Kodlama)

Bu alandaki programları kullananlar, çoğu zaman üvey evlat muamelesi görürler ama yine de bu programlar oldukça iyidir.
- GDevelop5: Kendisi, 2D ve kısıtlı bile olsa 3D desteklemekte. Açık kaynak kodlu olup olaylar ve davranışlar kullanarak kodlama sağlamakta. Ünlü oyunu: Katuba's Poacher. Bu uygulama bilgisayar, telefon ve web üzerine çıktı alabiliyorsun. Ayrıca, uygulama aynı şekilde de çalışıyor. Bu uygulama Türkçe destekliyor.
- Construct 3: Kendisi 2D ve kısıtlı bile olsa 3D desteklemekte. Ücretsiz sürümü aşırı kısıtlıdır ama çalışma şekli üstteki ile aynıdır. Ünlü oyunu: Mobs Inc.. Bu uygulama sadece Web üzerinden çalışmakta. Ücretsiz sürümde sadece Web için çıktı alırken, ücretli sürümde ise, bilgisayar, XBOX, telefon ve web için çıktı alıyor. Bu uygulama Türkçe destekliyor.
- Stencyl Kendisi 2D destekleme. Bu uygulamanın da ücretsiz sürümü var. Yazılım olaylar kısmı var ama diğerlerinden biraz daha farklı bir mantıkla yapılıyor. Ünlü oyunu: GoldSpace Bu uygulama, Windows, Linux, Mac OS X ile çalışmakta. Çıktı alırken, bilgisayar, telefon ve web için çıktı alıyorsunuz ama paralıdır.
Son Olarak
Oyun motorları birer araç olduğunu unutmadan, oyun yapmalısınız. Yazı için önerileriniz varsa yorum yapabilirsiniz.