Kategori: Oyun Geliştirme - Yayınlanma: 10 Mar, 2025 - 17:18:48
Bugün oyun geliştiren herkesin sorduğu o klişe soru. Oyun yapıyorum ama her şeyi bilmek zorunda mıyım? Bunun üzerine elimden geldiğince cevap vereceğim.
Eğer ekip kurmayacaksanız veya ekip kurmak için paranız yoksa, bazı temel şeyleri yapmayı bilmeniz gerekiyor. Oyun motorunu ve kodlama dışında her şeyi bilmek veya öğrenmek zorunda değilsiniz ama kendinizi diğer alanlarına merak salıyor iseniz, o zaman bilmeniz veya öğrenmeniz gerekecektir.
Yine de öğrenmeye karar verdiyseniz, grafikerlik, müzisyenlik ve hikâye yazarlığı gibi alan seçebilirsiniz. Seçmek zorunda mısınız, hayır ama öğrenmeye açsanız, bu sizin için bir artı olarak yansıyacaktır. Eğer öğrenmeyecek iseniz, o zaman o verileri oyun motoruna aktarmayı öğrenmek zorundasınız.
Üç boyutlu alan için çok hakim değilim ama gördüğüm kadarı ile değerlendirme yapacağım. İki boyutlu alan ile hemen hemen aynıdır bilmeniz gereken konular. Yine de oyun motoru ve kodlama dilini bilmek gerekiyor.
Eğer ben öğrenmek istiyorum yada biliyorum bir şeyler diyorsanız, kullanmaya / öğrenmeye başlayın derim. 2 boyutlu alanda tek fark olarak modelleme ve texture kısmı var. Onu öğrenmek veya bilmek zorunda değilsiniz. Eğer öğrenmeyecek iseniz, o verileri oyun motorunuza eklemeyi bilmeniz şart. Yoksa, öğrenin.
Senin, oyun motoru ve dil dışında, gerçekten bir şeyler öğrenip onu uygularsan avantajın olur. Umarım bu ders hoşuna gitmiştir.