SSS

SSS

Kategori: - Yayınlanma: 03 Oca, 2025 - 08:57:03


Bir sitede olmazsa olmazı dediğim sayfalardan bir tanesidir, SSS.

Oyunlarım

  • Oyun geliştirirken kullandığım oyun motoru nedir?
    GDevelop. Kendisi açık kaynak kodlu bir oyun motorudur. Bu yüzden, Linux Mint üzerinde resmi olarak çalışabiliyor.

  • Oyunlar hangi platformlara çıkacak?
    Tüm oyunlarım Windows, Linux, Android ve Web için olacaktır.

  • Oyunlarım ücretli mi olacak?
    Evet ama her oyunun kısa sürümleri de olacak. Bu sürümler sayesinde oyunu tanıyacaksınız ve o sürümlere ise, Lite adını vereceğim. Lite sürümleri sadece, Windows, Linux ve Web içindir.

  • Oyunlarımda reklam olacak mı?
    Evet ama sadece Android sürümlerinde olacak. Bu reklamlar oyun zevkinizi bozmayacak. Reklamları kapatmanız veya engellemeniz benim için sorun olmayacaktır.

  • Oyunlarımda neden 3 dil var?
    Oyunlarımı yaparken, hep Türkçe, İngilizce ve Japonca tercih ederim. Fakat iş reskin olunca o zaman o projenin adına göre dil seçiyorum.

  • Oyunlarım içerisinde veri topluyor muyum?
    Kesinlikle hayır. Hiçbir zaman verilerle ilgilenmiyorum. Oyunlardaki reklam hizmetleri toplayabilir ama o veriler sadece o firmaları ilgilendirecektir. Bu konuyu bilerek indiriniz. Rahatsız oluyorsanız, o oyunun diğer platform için çıkan sürümlerini oynayabilirsiniz.

  • Açık kaynak kodlu yazılım kullandığın halde, oyunlarının kodları açık olacak mı?
    Hayır desem sonra kararım kesin değişir. O zaman şöyle diyeyim, 1 sene sonra o oyunu desteklemeyecek isem, kodlarını herkese açabilirim.

  • Reskin projeleri yapıyorsun ama onları neden ayrı oyun gibi yayınlıyorsun?
    Reskin sadece görünüş olarak değişiyor gibi gözükse bile, bazen arka planda çok fazla düzenlemeler yapabiliyorum. O yüzden böyle bir çözüm ürettim.

Oyun Yamalarım

  • Bu oyunları nasıl düzenliyorsun?
    Oyun yamaların, yazılarını ve logolarını Bless Hex Editor ile düzenliyorum. Eğer içeriklerin yerlerini bulmam gerekiyorsa o zaman, FCEUX ile değerleri buluyorum. Bulunca Bless Hex Editor ile hallediyorum. Bölüm içeriklerini ise, hayranların yazdığı 3. parti programla yapıyorum.

  • Oyun yamalarını nasıl sitenizde oynatıyorsunuz?
    Oyun yamalarını oynatmak için, EmulatorJS kullanıyorum.

  • Bazen takvimde duyurulmasına rağmen, o oyun yaması iptal ediliyor. Bunun sebebi nedir?
    Oyun yamalarını o listeden siliyorum bazen. Bunun 3 sebebi var. 1. sebebi, oyunun yazılarına erişememiş olmam. 2. sebebi, o oyunun 3. parti programı çalışmıyordur. Ve son sebebi ise, o oyunun uzun olduğunu düşündüğüm içindir.

  • Oyun yamalarını neden indirmeye açmıyorum?
    Oyun yamaların telif hakkı olayından dolayıdır ve ayrıca modumu çalıp başka yerlere izinsiz paylaşabilirler diye endişelendiğim içindir.

  • İstek oyun yaması alıyor musun?
    Evet ama Nintendo firması dışındaki oyunları değiştirmek daha akla yatkın olduğu için tercih ederim.

Kişisel

  • Bu site neden Bludit kullanıyor?
    Açık kaynak kodlu bir altyapı olan Bludit. Tamamen dosya tabanlıdır. Her şey tamamen dizinler içerisindedir. Bana göre, sistem kullanıcı dostudur. Çünkü, temayı düzenlemek çok basit, sadece değişkenleri öğrenmen yetiyor. Ayrıca SQL kullanmadığı içinde hızlıdır.

  • NESCSS Framework nedir?
    NESCSS açık kaynak kodlu bir kütüphanedir. NES stilinde bir site yapacaksanız, bunu kullanabilirsiniz. Size ufak bir tüyo vereyim. Bootstrap Grid ile birlikte kullanınca yapamayacağınız hiçbir şey yok.

  • Hangi işletim sistemini kullanıyorsunuz?
    Kullandığım işletim sistemi Linux Mint olup, masaüstü ortamın Cinnamon'dur.

  • Windows ve Mac OS X hakkında ne düşünüyorsun?
    Windows kullananların işi zor, sürekli oradan oraya büyük güncellemelerle günlerini heba ediyorlar. Harbi bu İS'a nasıl katlanıyorsunuz? Mac OS X işin bir şey diyemeyeceğim.


Şu anda yorum yok, ilk siz olun!